söndag 1 maj 2016

Rebecca recenserar: I'd Tell You I Love You, But Then I'd Have to Kill You


Titel: I'd Tell You I Love You, But Then I'd Have to Kill You
Författare: Ally Carter
Förlag: Orchard 
Rec-ex/Vinst/Gåva: -
Sidor: 309
Serie: Gallagher Girls #1
Utläst: 3/1-16



Bokens första mening: I suppose a lot of teenage girls feel invisible sometimes, like they just disappear.

Handling:
Gallagher Academy isn't a school for geniuses, it's a school for spies...
  Camme Morgan might be capable of killing a man in seven different ways, but she is about to begin her most dangerous mission yet: falling in love.

Min åsikt:
Det här är en riktigt rolig och lättläst bok. Och med rolig menar jag inte att den är humoristisk och att jag satt och skrattade hela tiden när jag läste den, nej jag menar att den verkligen är underhållande. Även om handlingen i sig inte är särskilt trovärdig och karaktärerna inte riktigt lever upp till de superspioner de sägs vara, så är den ändå så charmig att jag kan se förbi detta! Jag gillade både handlingen och karaktärerna riktigt mycket så jag kunde inte sluta läsa. Boken blir aldrig långtråkig, eller tråkig överhuvudtaget.
  Om du letar efter en första engelskbok att läsa så läs denna. Detta var även min första bok att läsa på engelska i mellanstadiet för flera år sedan, men jag kom ihåg hur bra jag tyckte att den var så jag kände att nu, flera år senare (trots att jag sade att jag inte skulle fortsätta läsa den här serien då) verkligen ville läsa den! Och de andra delarna i boken går ungefär i samma jargong som den här boken, så var inte orolig för att böckerna i serien ska bli sämre (eftersom det faktiskt är sex böcker i denna serien), om inte annat tror jag faktiskt bara att de blir bättre och bättre allt eftersom man läser.

Betyg: 4
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Andra böcker i serien:



























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar