måndag 23 maj 2016

Daniella recenserar: Heaven

Titel: Heaven
Författare: Alexandra Adornetto
Förlag: Atom books
Rec-ex/Vinst/Gåva: -
Sidor: 417
Serie: Halo #3
Utläst: 10/5-16





Bokens första mening: Everything began to rattle.

Handling:
Is love a great enough power against evil?
  Bethany, an angel sent to earth, and her mortal boyfriend Xavier have been to Hell and back. When they defy angelic law and marry, their love will be put to its highest test yet. Their punishment comes in a terrifying form: the Sevens, rogue angels who are bent on keeping Beth and Xavier apart and darkening angelic power in the heavens.
  The only way Bethany and Xavier can elude the Sevens is to hide in the open, blending in with other mortals their own age. But there is still danger around each corner. Will Bethany be called back to Heaven - for ever- and face leaving the love of her life?

Min åsikt [Spoiler!]:
Jag kan inte riktigt beskriva vad denna boken handlar om med ett ord eller mening. Det händer väldigt mycket, det är sak på sak hela tiden. Jag gillar när det händer mycket och boken bidrar med underhållande karaktärer. Men jag kommer till en viss punkt i boken då jag känner att det blir för mycket som sker. Speciellt i det ögonblicket då man får reda på att Xavier varken är människa eller ängel, utan något mitt emellan som mötts på mitten. Jag tycker också att karaktärerna reagerar mycket starkt på nyheten angående Xavier, jag tyckte inte det var något markvärdigt med det, iallafall inget negativt.
  Det känns också som att författaren bara kastar in nya saker i den sista boken för att göra den bättre. Ifall Xavier skulle vara något utöver det normala tycker jag att författaren borde planerat det bättre och givit oss läsare små hintar genom hela bokserien. Men det känns som att författaren bara kom på det nu i den sista boken och slängde in det mitt i allt.
  Om jag bortser ifrån det så gillar jag fortfarande kärleken och kemin mellan Bethany och Xavier, deras kärlek inspirerar mig!

Betyg: 3.2
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Andra böcker i serien:














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar