fredag 15 april 2016

Testläsare + Bokutgivning!!

Idag kommer en bok ut som jag har sett fram emot sedan förra året!

Fjärilarnas Stad av Ingrid Remvall, ges ut av Affront Förlag

Detta är nämligen en bok som jag fick turen att förhandsläsa, av författaren själv, och sedan komma med tips på förbättringar, feedback och dylikt. Jag har velat berätta det här såå länge men har inte kunnat, förrän nu! =D
När jag läste boken hade den dock inget färdigt omslag, men det har den nu, och jag verkligen älskar omslaget (blått är ju som sagt en favorit till mig).
Då jag läste boken kommer jag ihåg att jag gillade den starkt, jag såg mycket potential och gillade verkligen författarens alla olika idéer, världen som hon har byggt upp i den här boken är verkligen något unikt och roligt. Hon har uppfunnit saker i den här världen som jag bara hade kunnat drömma om skulle existera. Och hennes karaktärer sviker inte att underhålla, humor mellan karaktärer är verkligen något som jag älskar och flera gånger försökte jag förklara för min syster vad som var roligt, då jag satt och log när jag läste boken, men så klart blir det inte samma sak när man måste förklara vad som är roligt. Kort och gott du får helt enkelt läsa den själv! Och det ska jag med, nu när jag har den i fysisk kopia så måste den ju läsas om!


Baksidetext:
Är du vacker, rik och samvetslös? Välkommen till fjärilarnas stad.
Artonåriga Vega bor på den fattiga sidan av Muren, dömd att varken synas eller höras. En natt gör hon och hennes bästa vän det förbjudna: de smiter in i staden där de rika och vackra bor. Där träffar hon Fenix.
Han står för allt hon själv saknar och hon börjar drömma om ett nytt liv. Men under stadens glansiga yta rör sig mörka krafter och Vega inser att det finns kopplingar mellan henne och de attacker och kidnappningar som skakar samhället.
Hur låter man bli att tappa bort sig själv när man inte längre vet vem man är? Och vem vågar man lita på i en värld där alla har något att dölja?


Boktrailer



Recension av Marie Eriksdotter (Svensk bibliotekstjänst, BTJ):
"Men snart känns det rätt så självklart med hologram, avancerade artificiella intelligenser, cybersex, makeup-spray, kaffe-spray och klänningar som skiftar färg efter bärarens sinne.
Det är en sorts Romeo och Julia historia: om förälskelse och kärlek över gränserna i ett klassamhälle där ingen går säker. Skildringen av Vega är sympatisk: klok, kvick och hjältemodig står hon ut bland alla de andra karaktärerna. Det är fartfyllt och fantasieggande och luft mellan raderna, en sci-fi-karamell med lyx och flärd och politiska undertoner."

2 kommentarer:

  1. Men shit vad häftigt! Har faktiskt inte varit särskilt taggad på den innan, men nu när jag läste din text blev jag ju genast jättenyfiken ... haha :')

    SvaraRadera
  2. Vad roligt! =D Vill verkligen att fler ska få upp ögonen för den här boken ;-)

    SvaraRadera