Rebecca recenserar: Model Misfit

Bokens första mening: My name is Harriet Manners and I am a model.

Harriet Manners knows a lot of facts.
- Humans have 70,000 thought per day
- Caterpillars have four thousand muscles
- The average person eats a ton of food a year
- Being a Geek + Model = a whole new set of graffiti on your belongings
But clearly she knows nothing about boys. And on a whirlwind modelling trip to Tokyo, Harriet would trade in everything she's ever learnt for just the faintest idea of what she's supposed to do next...

Jag gillade verkligen den första boken starkt. Men den här levde inte upp till mina förväntningar, Även om det nästan är en 400 sidors lång bok så kände jag inte riktigt att det hände så mycket. Handlingen går ut på att huvudkaraktären är en modell och samtidigt en nörd som vet i princip all fakta som går att veta. Men mycket mer än så kände jag inte att det blev under större delen av boken. Det var väl kanske under de sista 80 sidorna av boken som saker verkligen blev intressanta, innan dess så tyckte jag att boken var lite väl förutsägbar, men de sista sidorna fick mig verkligen att tänka om lite och det gillade jag. Synd bara att det var tvunget att ta så lång tid innan det blev intressant.
  Harriet tycker verkligen om som karaktär, jag älskar hennes inslag av allvetande information, de delarna var nog de mest intressanta och roliga att läsa under de 300 sidorna. Och jag gillar verkligen också de andra karaktärerna runt omkring henne, synd bara att vi inte fick se så mycket av hennes bästa kompis Nat och hennes nuvarande stalker-kompis Toby, men jag gillade verkligen Rin och Nick.
Allt med den här boken hade kunnat vara perfekt om jag inte fann större delen av denna boken som tråkig. Men oavsett detta så kommer jag att fortsätta läsa serien för jag älskar verkligen Harriets nördighet!!

Betyg: 3.2
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~