söndag 14 februari 2016

Rebecca recenserar: M varken mer eller mindre


Titel: M varken mer eller mindre
Författare: Petra Backström
Förlag: rabén&sjögren
Rec-ex/vinst/gåva: Recensionsexemplar från förlaget
Sidor: 270
Serie: Nej
Utläst: 30/1-16



Bokens första mening: Exet som jag fortfarande ligger med då.

Handling:
Vi har exet som jag fortfarande ligger med
vi har stalkern som aldrig ger sig
vi har kompisens pappa som stöter på mig
och vi har killen som jag inte vet om jag borde falla för.
Det är lätt att se tillbaka och tänka: Vad såg jag i dom andra tre?
Men man vet ju så lite innan allt har hänt.

Min åsikt:
Det här är en lättläst bok, går väldigt snabbt att läsa eftersom det inte är så mycket beskrivningar utan mestadels dialoger mellan karaktärerna, Jag läste den här boken i en sittning.
 Karaktärerna då, jag föll inte så mycket för någon av dem, känner inte igen mig alls i huvudkaraktärens sätt att vara och tänka, vilket drog ner läsupplevelsen lite för mig. Men sedan är det också skillnad mellan extroverta och introverta och huvudkaraktären drogs mycket åt det extroverta hållet och var i princip alltid i farten med något att göra. Killarna som det nämns så mycket om då, nja, även om de alla var väldigt olika från varandra så var faktiskt ingen någon som jag gillade att läsa om extra mycket. Dessutom tyckte jag efter ett tag att det blev allt för mycket tjat om dessa killar, visst det är vad boken går ut på, men huvudkaraktären var ALDRIG ensam, om inte den ena killen var där, så var det den andra, eller den tredje, eller den fjärde, eller hennes kompis, och efter ett tag blev det "jaha nu är hon ensam, vem dyker nu upp?" om inte allihop samtidigt. Fast det var väl det enda som faktiskt inte hände, att alla var där samtidigt, annars så var det en väldigt förutsägbar bok när det kom till den punkten.
  Men nu ska vi inte klanka ner på boken för mycket, för trots dess brister så tyckte jag att det var en liten rolig bok att läsa mellan alla andra tegelstenar eller böcker med tonvis av beskrivningar som jag läser. Så kort och gott, om du behöver ett litet avbrott från alla tunga böcker så är det här en väldigt snabb och rolig läsning att ta sig igenom.

Tack rabén&sjögren för recensionsexemplaret!

Betyg: 3/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar