onsdag 6 januari 2016

Daniella recenserar: Happily Ever After

Titel: Happily Ever After
Författare: Kiera Cass
Förlag: Harper Teen
Rec-ex/Vinst/Present: Present
Sidor: 387
Serie: The Selection 0.4, 0.5, 2.5, 2.6
Utläst: 2/1-16





Bokens första mening: Two weeks in, and this was my fourth headache.

Handling:
America's story wasn't the only one with a happily ever after...
  Meet Prince Maxon before he fell in love with America, and a girl named Amberly before she became queen. See the Selection through the eyes of a guard who watched his first love drift away and a girl who fell for a boy who wasn't the prince. This gorgeous collection features four novellas from the captivating world of Kiera Cass's #1 New York Times Bestselling Selection series, as well as exclusive, never-before-seen bonus content.

Min åsikt:
Som läsare får man verkligen se en annan sida av alla karaktärer som författaren Kiera Cass har skapat. Att få veta deras historia, och i slutet av boken, få veta vad som hände efter the Selection. Dock så var där någon/några karaktärer som jag glömt bort, får nog läsa om serien för jag älskar den så mycket.
  Innan Kiera Cass låter oss börja läsa karaktärernas historia, så introducerar hon oss för dem. Hon skriver hur svårt det var att ge karaktärerna den rättvisa bilden av dem, som hon själv har. Hon skrev att det var speciellt svårt att förklara hur drottning Amberly kan komma sig blir kär i en sådan grym kung som Clarkson.
  Jag hade själv velat få veta mer om kungen och se allt från hans perspektiv, vilket jag trodde att man skulle få. Vi får däremot reda på att hans föräldrar bråkar mycket och inte är så kära som de visar för folket. Samt att Clarkson och Amberly har det lätt att förstå varandra och deras liv/bakgrund.
  Jag gillar verkligen denna boken. Den introducerar läsarna för nästa bok i serien, The Heir, fast än jag hann läsa den innan jag läste Happily Ever After. I The Heir slängs man in i en värld där man inte längre får följa det älskade paret America och Maxon. Vi får inte se mer av deras lyckliga kärleksliv efter tävlingen. Så jag gillar att vi fick det lilla avslutet i Happily Ever After, en bit av hur det var efter the Selection och innan de fick sitt första barn.
  Illustrationerna i bocken är så fina och jag hade velat ha mer av de fina bilderna, men jag uppskattar det lilla jag får.
Längtar till The Crown såååååååå mycket!

Betyg: 4.5
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Andra böcker i serien:

























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar