tisdag 20 oktober 2015

Rebecca recenserar: Fangirl


Titel: Fangirl
Författare: Rainbow Rowell
Förlag: MacMillan
Rec-ex/vinst/gåva: Nej
Sidor: 461
Serie: Nej
Utläst: 14/7-15





Bokens första mening: There was a boy in her room.

Handling:
Cath and Wren are identical twins and until recently the did absolutely everything together. Now they're off to university and Wren's decided she doesn't want to be one half of a pair any more - she wants to dance, meet boys, go to parties and let loose. It's not so easy for Cath. She would rather bury herself in the fanfiction she writes where there's romance far more intense than anything she's experienced in real life.
  Now Cath has to decide whether she's ready to open her heart to new people and new experiences, and she's realizing that there's more to learn about love than she ever thought possible...

Min åsikt:
Jag älskade verkligen den här boken. Redan när jag fick reda på att boken handlade om tvillingar som försöker börja livet isär från varandra på universitetet, så var jag fast. För visst vet jag hur svårt just detta kan vara. Och det var verkligen en underhållande och rolig läsning! Att huvudpersonen dessutom fangirlar och skriver egna fortsättningar på historien (om Simon Snow) som både hon och tvillingsystern älskat under uppväxten, gjorde det hela än mer unikt. Jag tyckte väl inte om att läsa om Simon Snow så mycket i början, mest för att jag inte visste så mycket om karaktärerna eller historien, men jag började gilla Simon Snow inslagen allt mer eftersom historien flöt på. Och JA, jag tänker läsa hennes nya bok Carry On, om Simon Snow! 
 Det enda som jag kanske kan använda som ursäkt till att det inte blir just fullpott är för att jag kände att boken började starkt men därefter tappade lite av intressanta händelser. Jag kände att boken blev långdragen och mot slutet så hade jag inte samma känslor för boken som i början. Det började bra, men någonstans mot slutet där så blev det "meh".

Betyg: 4/5
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Andra böcker av författaren:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar