onsdag 16 september 2015

Daniella recenserar: The Heir

Titel: The Heir
Författare: Kiera Cass
Förlag: HarperTeen
Rec-ex/Vinst/Present: Nej
Sidor: 342
Serie: #4 The Selection
Utläst: 13/9-15







Bokens första mening: I could not hold my breath for seven minutes.

Handling:
Princess Eadlyn has grown up hearing endless stories about how her mother and father met. Twenty years ago, America Singer entered the Selection and won the heart of Prince Maxon - and they lived happily ever after. Eadlyn has always found their fairy-tale story romantic, but she has no interest in trying to repeat it. If it were up to her, she'd put off marriage for as long as possible.
  But a princess's life is never entirely her own, and Eadlyn can't escape her very own Selection - no matter how fervently she protests.
  Eadlyn doesn't expect her story to end in romance. But as the competition begins, one entry may just captur Eadlyn's heart, showing her all the possibilities that lie in front of her... and proving that finding her own happily ever after isn't as impossible as she's always thought.

Min åsikt:
Jag verkligen älskar de tre första böckerna i The Selection och jag har bara hört negativa saker om huvudkaraktären i denna boken, vilket påverkade min åsikt innan jag ens börjat läsa den. Så jag började min läsning med en negativ syn gentemot Eadlyn. Jag gillar inte att man inte får följa America som huvudkaraktär längre, jag älskar henne som huvudkaraktär och även Maxon.
Den nya huvudkaraktären Eadlyn är bortskämd, elak och självcentrerad (vilket jag visste från början), men desto mer man läser desto mer förstår jag varför Eadlyn beter sig som hon gör, varför hon är som hon är. Det slog mig rätt så tidigt att hon håller upp en barriär eftersom hon inte vill verka sårbar. Så desto mer jag läst desto mindre ogillar jag Eadlyn och jag hoppas att nästa bok ska få mig att gilla henne helt.
  Boken är ingen bladvändare som de tre tidigare böckerna då jag kunde förlora mig själv i boken. I den här boken kändes det mer som att jag räknade sidorna tills det skulle ta slut. Berättelsen är inte lika spännande eftersom man vet vad som kommer att hända, det har hänt förut. Det är inte en jättespännande bok med chockerande ögonblick precis.
  The Heir håller inte upp till samma nivå som de andra böckerna, vilket jag tycker är trist. Ska man fortsätta på en trilogi som redan är på högsta nivå så ska man fortsätta starkt eller helt och hållet strunta i det. Jag hade varit nöjd ifall det slutade med The One eftersom det slutade så starkt och känslosamt. Men eftersom jag älskar The Selection så var jag samtidigt glad att det inte slutade där, jag hoppas att nästa bok ska vara mycket bättre och kanske det kan få mig att ändra min åsikt om vare sig författaren skulle fortsatt på sin serie eller inte.

Betyg: 3/5
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Andra böcker i serien:














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar