onsdag 16 september 2015

Daniella recenserar: End of Days

Titel: End of Days
Författare: Susan EE
Förlag: Hodder & Stoughton
Rec-ex/Vinst/Present: Nej
Sidor: 435
Serie: #3 Penryn and the End of Days
Utläst: 15/9-15







Bokens första mening: Everywhere we fly, people scatter below us.

Handling:
After a daring escape from the angels, Penryn and Raffe are on the run.
They're both desperate to find a doctor who can reverse the twisted changes inflicted by the angels on Raffe and on Penryn's sister. As they set off in search of answers, a startling revelation about Raffe's past unleashes dark forces that threaten them all.
  When the angels release an apocalyptic nightmare onto humans, both sides are set on a path toward war. As unlikely alliances form and strategies shift, who will emerge victorious? Forced to pick sides in the fight for control of the earthly realm, Raffe and Penryn must choose: Their own kind, or each other?

Min åsikt:
End of Days var ett så bra slut på denna bokserien. Jag älskade den första boken och den andra var inte lika bra. Så jag hade inte höga förväntningar på den tredje boken, men den var så mycket bättre än den förra.
  Berättelsen var spännande och det hände mycket vilket jag gillar. Även karaktärerna Penryn och Raffe gillar jag och deras relation till varandra. Jag visste att det måste sluta med att de blir ett par, fast än de, genom hela serien, har gått fram och tillbaka i deras relation.
  Författaren fångar verkligen läsarna och lämnar läsarna till att vilja ha mer, det är väl skrivet och man dras med i boken, även karaktärerna är på topp nivå. Oftast så går författaren ut med en stark bok i en serie och sedan är resterande böcker medelmåttiga, men så är det inte i denna serien vilket jag älskar och författaren har lyckats bra med det. Och jag älskar omslagen på alla tre böcker! =)
  Kan inte säga mer än att jag älskar serien och kommer förmodligen i framtiden att läsa fler böcker av författaren.

Citat:
"Being human isn't about whether you fit in or look like the rest of us. It's about who you are and what you're willing to do or not do."

Betyg: 4/5
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Andra böcker i serien:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar