måndag 31 augusti 2015

Rebecca recenserar: Death Note vol. 1 & 2


Titel: Death Note: Black Edition 1
Författare: Tsugumi Ohba
Förlag: Viz Media
Rec-ex/vinst/gåva: Nej
Sidor: 385
Serie: Death Note #1-2
Utläst: 3/6-15






Handling:
Light Yagami is an ace student with great prospects - and he's bored out of his mind. But all that changes when he finds the Death Note, a notebook dropped by a rogue Shinigami death god. Any human whose name is written in th enotebook dies, and now Light has vowed to use the power of the Death Note to rid the world of evil.
  Will Light's noble goal succeed, or will the Death Note turn him into the very thing he fights against?

Min åsikt:
Detta är den första mangan jag läst. Jag var lite skeptisk i början (innan jag beställde hem den), jag menar, historien låter lovande, en ung kille som  hittar en bok där varje människa dör om deras namn skrivs ner i den här boken. Men samtidigt tänkte jag att det säkert kommer bli tråkigt efter ett tag eller att det blir för enformigt. Trots detta så valde jag att åtminstone ge den en chans. Och mangan blev om än mer spännande ju längre jag kom, jag blev helt fast för den och började tyvärr läsa den på en så dålig tid på dygnet så jag var tvungen att avbryta mitt i för att sticka till jobbet, men under hela den tiden på jobbet så kunde jag inte sluta tänka på boken och jag längtade så mycket efter att få komma hem och avsluta den. Nu var det ett tag sedan jag läste ut den och jag har inte köpt hem den andra volymen än, fy skäms, men det måste göras så snart som möjligt! Jag var i Göteborg för inte så länge sedan och kom på idén att kolla efter mangan i deras SF-bokhandel men de hade inte andra delen där då, kanske har dem den till Bokmässehelgen, i så fall följer den definitivt med mig hem.

Betyg: 5/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar