tisdag 7 juli 2015

Daniella recenserar: The Elite

Titel: The Elite
Författare: Kiera Cass
Förlag: HarperTeen
Rec-ex/Vinst/Present: Nej
Sidor: 323
Serie: #2 i The Selection
Utläst: 7/7-15







Bokens första mening: The angeles air was quiet, and for a while I lay still, listening to the sound of Maxon's breathing.

Handling:
The Selection began with thirty-five girls. Now with the group narrowed down to the six Elite, the competition to win Prince Maxon's heart is fiercer than ever - and America is still struggling to decide where her heart truly lies. Is it with Maxon, who could make her life a fairy tale? Or with her first love, Aspen?
America is desperate for more time. But the rest of the Elite know exactly what they want - and America's chanse to choose is about to slip away.

Min åsikt:
Jag kom segt in i boken eftersom de första 30-50 sidorna tog veckors tid mellan läsningen. Med idag bestämde jag mig för att läsa ut boken. Vanligtvis är den första boken i en serie den bästa och böckerna efter det är hyfsat. Men The Selection serien är helt annorlunda. Jag blir förälskad i karaktärerna och berättelsen. Kiera Cass vet verkligen hur man fångar sina läsare. Man sugs in i boken och det är så svårt att sluta läsa när man väl börjat komma in i den.
Huvudkaraktären Amerika kan jag verkligen koppla till och förstå hur hon tänker i vissa situationer. Vi alla tvivlar på oss själv ibland. Och Amerika tvivlar på om hon verkligen har det i sig att blir en prinsessa och slutligen en drottning. Samtidigt dras hon fram och tillbaka mellan Aspen och Maxon (Jag står på Maxon's sida). Trotts att det kan bli rätt tjatigt efter ett tag, då Amerika går från den ena till den andra killen, med samma känslor. Men det händer så mycket saker emellan också, min favorit scen i den här boken är Halloween festen då Amerika och Maxon verkligen connectar.
Jag älskar även slutet då det sker så mycket spännande och man får veta en väldigt chockerande sak om Maxon och hans familj. Och det slutar även mycket spännande, självaste situationen med kungen. Ska bli så roligt och spännande att läsa nästa del i serien.

Betyg: 5/5
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Andra böcker i serien














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar