Daniella recenserar: World After

Författare: Susan EE
Förlag: Hodder & Stoughton
Sidor: 438
Serie: #2 Penryn and the End of  Days
Utläst: 3/5-15

Bokens första mening: Everyone thinks I'm dead.

When a group of people capture Penryn's sister Paige, thinking she's a monster, the situation ends in a massacre. As Penryn searches the streets of San Francisco looking for her, she's drawn into the heart of the angels' secret plans, where she learns the horrifying extent to which they are willing to go.
 Meanwhile Raffe hunts for his wings. Without the,, he can't rejoin the angels, but when faced with recapturing his wings or helping Penryn survuve, which will he choose?

Min åsikt: [Spoiler Varning]
Jag älskade den första boken och jag hade inte höga förhoppningar på den andra eftersom den första boken alltid är den bästa. Och eftersom jag läste lite i boken då och då, så tappar man även vad som hänt. Så efter de första 150 sidor (cirka) så tog jag verkligen tag i boken och bestämde mig för att läsa klart den, "jag har hållt på att läsa den länge" tänkte jag. Och det var då boken "steg i mina ögon", Jag älskar karaktärerna Raffe och Penryn, de passar så bra ihop och det tråkiga är att de först mötts i slutet av boken, de förenas igen och det ögonblicket gillar jag.
I Angelfall slutade boken med att Raffe överlämnade Penryn's "döda kropp" till sin familj och sedan försvann. Han antog att hon var död, och jag fick rysningar när han för första gången (sen länge) såg Penryn igen. Och den här gången tänker han inte lämna henne, han gör allt för att skydda henne. Stämningen byggs upp genom boken då Penryn ser Raffe ett par gånger i boken, men hon kan inte träffa honom utan att riskera att andra fara illa, därför sker det stora (och romantiska) ögonblicket mot slutet.
I World After får Penryn också veta lite av Paige's (henens lillasysters) historia efter att hon fördes bort av änglarna. Penryn får se en video av hur Paige blev behandlad av ärkeängeln Beliel, Det är då Penryn vill hämnas på honom (mer än annat) för allt han gjort och sagt till hennes lillasyster Paige.       Så det finns ett par stora ögonblick som jag kommer ihåg mer än andra och om jag ska sammanfatta boken så älskar jag den. Den är inte lika bra som Angelfall, med den är ändå bättre än vad jag trodde den skulle vara.
Jag längtar tills nästa bok, som kommer ut denna månaden :D!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~