fredag 16 januari 2015

Rebecca recenserar: They All Fall Down


Titel: They All Fall Down
Författare: Roxanne St. Claire
Förlag: Delacorte Press
Rec-ex/present/vinst: Julklapp av syster
Sidor: 339
Serie: Nej
Utläst: 29/12-14





Bokens första mening: I run away from home in a downpour.

Handling:
Every year, the lives of ten girls a Vienna High are transformed. All because of the list.
  Kenzie Summerall can´t imagine how she´s been voted onto a list of the hottest girls in school, but when she lands at number five, her average life becomes amazing. Doors to the best parties open, new friends surround her, the cutest jock in school is after her.
  This is the power of the list, If you´re on it, your life changes.
   If you´re on it this year? Your life ends.
   The girls on the list have started to die, one by one. Is it a coincidence? A curse? Or is the list in the hands of a killer?
   Time is running out for Kenzie, but she´s determined to uncover the deadly secret of the list... before her number´s up.

Min åsikt:
När jag hörde att den här boken skulle vara liknande Pretty Little Liars så blev jag väldigt intresserad av att läsa den här boken eftersom jag har följt PLL i flera år nu och fortfarande tycker om serien så tänkte jag att jag säkert kommer tycka om den här också. Men den liknar inte så mycket PLL, den enda liknelsen som finns mellan de båda är att det huvudpersonen får sms från en anonym person och hot som tyder på att någon kan vara ute efter henne och att det händer saker som ingen riktigt kan förklara eller koppla till någon som skulle vara ansvarig för händelserna.
   Detta var en bra läsning för mig då den var ganska snabb att läsa och lätt att läsa och det passade mig jätte bra efter tegelstens-läsningarna. Så jag rekommenderar gärna den här boken om du är ute efter en inte alltför svår engelskbok att läsa. Det är inte alltför mycket beskrivningar och jag fann den spännande då jag ville veta sanningen kring alla dödsfallen. Det som jag tyckte var mest intressant var hur varje "fall" var menat att se ut som en olyckshändelse, så man tvivlar på om det bara är olyckshändelser eller om det faktiskt är någon som är ute efter dem och som mördar dem en efter en.
   Jag var dock inte lika förtjust i avslutningen på boken, speciellt inte efter att man får reda på vad som hänt tjejerna, vad som ligger bakom. Jag tyckte inte riktigt att det hängde ihop och blev faktiskt besviken när jag fick reda på det. Annars tyckte jag att det var en rolig, lätt läsning!

Betyg: 3.5/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar