onsdag 12 november 2014

Rebecca recenserar: The Graveyard Book


Titel: The Graveyard Book
Författare: Neil Gaiman
Förlag: HarperCollins
Rec-ex/vinst/present: Nej
Sidor: 313
Serie: Nej
Utläst: 4/11-14






Bokens första mening: There was a hand in the darkness, and it held a knife.

Handling:
It takes a graveyard to raise a child.
Nobody Owens, known as Bod, is a normal boy. He would be completely normal if he didn´t live in a graveyard, being raised by ghosts, with a guardian who belongs to neither the world of the living nor the dead. There are adventures in the graveyard for a boy - an ancient Indigo Man, a gateway to the abandoned city of ghouls, the strange and terrible Sleer. But if Bod leaves the graveyard, he will be in danger from the man Jack - who has already killed Bod´s family.

Min åsikt:
Jag har verkligen inget negativt att säga om den här boken. Jag tycker att den är gullig, väldigt bra skriven och det märks att författaren lagt ner tid på historien. Handlingen älskar jag och karaktärerna är lika härliga. Det här är verkligen en mysig höstbok som jag skulle rekommendera alla att läsa, oavsett ålder, då denna anses vara en barnbok. Men oavsett ålder så tror jag att alla kommer förälska sig i den här historien om pojken Nobody som växer upp på en kyrkogård där han är med om alla möjliga äventyr. Jag blev ganska ledsen när historien tog slut för jag ville så gärna fortsätta läsa om Nobody och hans resa. Den här boken är väl värd sin femma, som jag ger den i betyg, och jag kan inte annat än säga att detta är en av de bästa böckerna jag läst i år, och om du inte har läst den så gör gärna det! Speciellt om du letar efter något bra att dyka ner i nu under höst/vinter-rusket.

Betyg: 5/5
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Andra böcker av författaren:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar