söndag 5 oktober 2014

Rebecca recenserar: TWD volym 4


Titel: The Walking Dead volym 4: Köttets Lustar
Författare: Robert Kirkman
Förlag: Apart förlag
Rec-ex/vinst/present: Nej
Sidor: 144
Serie: #4 i TWD
Utläst: 20/8-14






Handling:
I en värld befolkad av döda tvingas vi att till slut börja leva.
Rick Grimes och hans lilla grupp av överlevande har stängt in sig i ett fängelse, belägrade av de levande döda. Rollerna är ombytta, de "andra" befinner sig plötsligt på utsidan. Situationen påminner om ett USA där de rika stänger in sig i så kallade "gated communities", alltmer rädda för den verklighet de själva har skapat - men inte vill se.

Min åsikt:
Serien fortsätter att överraska, när man inte tror att det kan bli värre så händer något oväntat och det man inte trodde kunde hända inträffade ändå. Det är nog därför som jag älskar dessa seriealbumen. Att så fort jag börjar läsa dem så har dem mig fast tills det att sista sidan vänds och sedan vill jag ha nästa album direkt så jag kan fortsätta. På sätt och vis var det bra att läsa den här innan bokmässan, annars tro jag inte att jag hade gått hem med nästa album. Om det går ett tag innan jag läser nästa del i serien så tappar jag lite av intresset men så fort jag tar upp den så kommer suget tillbaks efter att få läsa alla delar direkt efter varandra.
  Om du letar efter en spännande grafisk novell som du inte kan ta händerna ifrån och som fortsätter att överraska och hålla läsaren i ett fast grepp med mycket spänning och intriger då är denna för dig!

Betyg: 5/5
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Andra delar i serien:








































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar