fredag 8 augusti 2014

Daniella recenserar: Ingen sommar utan dig

Titel: Ingen sommar utan dig (org. It´s not summer without you)
Författare: Jenny Han
Förlag: Ponto Pocket
Rec-ex/Vinst/Present: Nej
Sidor: 251
Serie: #2 i Sommar trilogin
Utläst: 6/8-14







Bokens första mening: Det var en varm sommardag i Cousins

Handling:
Så länge Belly kan minnas har hon tillbringat somrarna i huset vid havet, tillsammans med dem hon håller allra kärast, bröderna Jeremiah och Conrad. Men i år blir det inte så.
Förra sommaren hände något mellan Belly och Conrad. Något som förstörde allt. Belly är djupt sårad, men  när Conrad plötsligt försvinner är hon och Jeremiah de enda som kan hitta honom. Och allt kan bara ställas till rätta där det en gång började - vid havet.

Vad jag tycker:
Det är inte så ofta jag gillar böcker som handlar om "tjejproblem", kärlek och det konstanta jagandet efter killen som man mest vill ha. Men jag har fastnat för den här serien, alla böcker är lika bra, än så länge. Författaren gör ett bra jobb med att fånga in sina läsare. Man får både veta vad som har hänt från att man slutade läsa den första boken till att börja läsa nästa, för visst går det en viss tid mellan böckerna som man oftast inte får veta om, och vad som håller på att hända. Boken är sorglig i början och det är så synd att den här personen dog, vilket skapar kaos i allas liv. Man får följa Belly's konstanta jagande efter Conrad. Jag tycker att hon borde ge upp honom helt eftersom jag tycker han är grym som spelar på hennes känslor hela tiden och inte själv vågar erkänna sina. Och jag gillar slutet och hoppas att det fortsätter som det började, i nästa bok.
Jag kan även förstå Belly med att hon trodde att inget förändras, att allting är för evigt. Men man lär sig under livet att saker förändras och allting varar inte för evigt, fastän man tror det i en viss ålder. Men allt ordnade ju sig i boken i alla fall och det är jag glad för. Dessa böcker är böcker som lämnar avtryck på en länge, man vill bara läsa mer. Kan inte vänta med att läsa nästa bok.

Betyg: 4/5
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Andra böcker i serien









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar