Daniella Recenserar: En Presidentdotters Bekännelser

Rec-ex/Vinst/Present: Present från Girl:it
Sidor: 190
Serie: First daughter #1
Utläst: 28/11-13

Bokens första mening: Jag undrar om min mamma någonsin känner det som att hon vill spy innan hon ska hålla ett viktigt tal.

Morgan Abbott har inget privatliv och hennes största talang är att göra bort sig. Tyvärr orsakar allt hon ställer till med stora rubriker i tidningarna, eftersom hennes mamma är USA:s president.
  Att vara dotter till en president är inte så häftigt som man skulle kunna tro. Till råga på allt får hon en ny supersmart livvakt som inte är mycket äldre än hon själv och som inte lämnar henne ur sikte (för att inte tala om att han faktiskt är ganska söt.)
  Morgan är innerligt trött på att vara presidentens dotter. Men när hennes mamma i hemlighet måste ge sig iväg på ett viktigt uppdrag och behöver en stand- in är Morgan den enda som kan hjälpa henne. Med lite smink, lite påhittighet och väldigt tydliga släktdrag får Morgan snart alla att kalla henne för "fru president". Har hennes egna presidentdrömmar äntligen blivit verklighet - eller kommer hon att totalt göra bort sig... igen?

Om inte jag och min syster nu mot slutet av månaden kommit överens om en tävling om vem som läser mest böcker innan vi börjar på December månad, så hade jag nog aldrig läst denna boken. Jag siktade in mig på böcker som går att läsa fort, även hon, därför pausar jag med Beautiful Darkness. Just nu ligger jag före henne men hon är hack i hälarna på mig ^^
Jag har fått boken från Girl:it klubben jag var med i för länge sen och då fick man böcker varje gång i ett packet. I alla fall så var boken faktiskt bra och rolig. Det ska ju alltid finnas en avundsjuk tjej som är populärast, med i boken. Och det slutar med att hon göra bort sig totalt och det är ett stort misstag hon gör med. Men jag gillar karaktären Morgan (trodde först det var en kille p.ga. namnet. Författaren har en tendens att ge killnamn till tjejer i boken) eftersom hon kan gå från att hålla ett jättebra tal, till att göra bort sig totalt på en sekund. Det är det boken börjar med och jag älskar det, för vi alla är människor. Men fast än hon gör bort sig så försöker hon att vrida om det till en rolig sak, ibland. Sen är det kul att följa hur faktiskt en president barn kan ha det. Fast jag tror inte allt stämmer dock. Jag gillar också att presidenten är en kvinna och ingen man, eftersom man förväntar sig att det ska vara en man.
  Och jag visste inte att det var en serie och jag tvivlar på att jag kommer kunna få tag i bok två på svenska, så jag läser resterande på engelska.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~