tisdag 1 oktober 2013

Daniella recenserar: Wings

Titel: Wings
Författare: Aprilynne Pike
Förlag: HarperCollins Children's books
Rec-ex/Vinst/Present: Nej
Sidor: 360
Serie: #1 Wings
Utläst: 28/9-13







Bokens första mening: Laurel's shoes flipped a cheerful rythm that defied her dark mood.

Handling:
Laurel has always lived as an ordinary girl - but now something is happening to her. Something magical.                                                                                            In this enchanting tale of magic, romance and danger, everything you thought you knew about faeris will be changed forever.

Vad jag tycker:
Jag gillar bokens och sättet författaren har skrivit det på. Man får följa varje steg karaktärerna tar och man får reda på hur miljön ser ut samt personerna. Det fanns bara en krånglig sak i början angående hennes "vingar." (Spoiler mening) Fick inte grepp på om det var vingar hon hade eller en blomma. Men det visade sig vara en blomma som bara såg ut som vingar. Men jag gillar handlingen och man fick se hur Laurel's och David's vänskap utvecklades. I bok två kommer det säkert finnas kärleksproblem, STORA kärleksproblem. En annan sak jag inte gillade med boken var när Laurel träffa Tamani och när han förklara vad hon var. Det hon är förstörde boken lite. Är inte vann vid att se älvor på det sättet. Dem ska ju vara gulliga, mänskliga och ha magi. Men som sagt så är det en helt annorlunda sagoberättelse, bortsett från alla andra älv-böcker jag läst/kommer att läsa. Men när man väl kommer in i boken mer så är det egentligen en bra och logisk förklaring. Det var också intressant att se Laurel söka på älvor för att få reda på mer om vad hon var. Men inget som Tamani sa till henne stämde. Eftersom det är vi som har kommit på allt det om älvor, intressant tycker jag om man tänker på det. Vi skapar ju alltid en bild av något som vi själva inte helt förstår oss på. Men kort sagt så gillar jag boken och berättelsen, men jag älskar inte den. Boken är okej och jag kommer definitivt att läsa nästa... och nästa... och nästa. ^^

Betyg: 3/5
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Andra böcker i serien:









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar