fredag 20 september 2013

Recension: A Game Of Thrones


Titel: A Game Of Thrones
Författare: George RR Martin
Förlag: Harper Voyager
Rec-ex/vinst/present: Nej
Sidor: 835
Serie: #1 i A Song Of Ice And Fire
Utläst: 15/9-13






Bokens första mening: "We should start back," Gared urged as the woods began to grow dark around them.

Handling:
Summers span decades. Winter can last a lifetime. And the struggle for the Iron Throne has begun. As Warden of the north, Lord Eddard Stark counts it a curse when King Robert bestows on him the office of the Hand. His honour weighs him down at court where a true man does what he will, not what he must and a dead enemy is a thing of beauty.
The old gods have no power in the south, Stark's family is split and there is treachery at court. Worse, the vengeance-mad heir of the deposed Dragon King has grown to maturity in exile in The Free Cities. He claims the Iron Throne.

Vad jag tycker om boken:
Jag älskar denna boken! Den är omkring 800 sidor lång men ändå händer det något hela tiden. Det tog ett tag att ta sig igenom tegelstenen men varje sida var som sagt underhållande och jag ville helst bara gå på andra boken direkt också men då jag har många andra böcker som också ska bli lästa så valde jag att läsa andra boken nästa månad istället! Fast då har jag ännu mer böcker hemma än denna månaden eftersom jag ska till Bokmässan nästa vecka :P
Skitsamma, jag vill i alla fall läsa A Clash of Kings snart! De kapitel som jag mest längtade till att läsa var Daenarys, Aryas och Eddards kapitel, men också Sansas. Det är så spännande att följa deras öden (fast än jag redan vet Eddards öde..) i alla fall så följer jag serien också! Och det var inte så jätte mycket som skilde sig från serien, en del saker, men de har ändå fått med det mesta i serien. Vad jag hört så har serien kommit till första halvan av tredje boken och jag längtar tills jag kommer till de böcker som inte gjorts till serie än. På Bokmässan ska jag också se om jag kan köpa seriealbumet till boken!

Quote: "When you play the game of thrones, you win or you die"

Betyg: 5/5
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Andra böcker i serien:
























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar