onsdag 11 september 2013

Daniella resencerar:The Wishing Spell

Titel: The Wishing Spell
Författare: Chris Colfer
Förlag: LB Kids
Rec-ex/Vinst/Present: Nej
Sidor: 438
Serie: #1 The Land of Stories
Utläst: 7/9-13







Bokens första mening: The dungeon was a miserable place.

Handling:
When the twins' grandmother gives them a treasured fairy-tale book, they have no idea they're about to enter a land beyond all imagining: The Land of Stories, where fairy-tales are real.The twins know they mustget back home somehow. But with the legendary Evil Queen hot on their trail, will they ever find the way

Vad jag tycker:
Jag älskar denna boken den påminner om när man var liten. Författaren sammanfattar alla bra barnhistorier i en och berättar en nya sida av allt. Jag gillar också karaktären Conner i boken eftersom han är framåt och inte rädd för något, han är även rolig vilket jag gillar. Jag gillar också karaktären Alex som är en smart tjej, älskar läsa böcker och har ett öppet sinne. Det enda jag inte gillar var dock slutet, det blev lite för mycket. Först en stor sak på den ena och sedan på den andra. Författaren förstörde boken lite med slutet, den hade kunnat sluta på ett bättre sätt. Annars älskar jag boken! Har inte så mycket att tillägga förutom att det är en bra fantasy, äventyrs historia och det är en riktigt speciell barnbok. Tipsar om att ni också måste läsa den. Jag hade inga förväntningar på den och trodde inte den skulle var så bra som den var, men det var den. Hoppas den andra boken är lika bra.
Så läs boken!

Betyg: 4/5
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Andra böcker i serien:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar