söndag 2 juni 2013

Recension: Under din hud


Titel: Under din hud (org. Ink Exchange)
Författare: Melissa Marr
Förlag: B|Wahlströms
Rec-ec/vinst/present: Present från min mormor
Sidor: 330
Serie: #2 i Wicked Lovely
Utläst: 6/5-13






Bokens första mening: Irial såg flickan strosa uppför gatan - hon sprakade av skräck och ursinne

Handling:
Hon fanns i hans blod, lika mycket som han fanns under hennes hud. Genom att tatuera sig vill Leslie markera en vändpunkt i sitt hittills så struliga tonårsliv. Men tatueringen binder henne istället samman med mörkrets makter i det älvrike hon levt helt ovetande om. Hennes bästa vän Aislinn har in i det sista undanhållit Leslie sin egen väl bevarade hemlighet. Och nu kommer Aislinns varningar för sent. Leslie blir en bricka i ett farligt spel där två män är ohjälpligt bundna till henne...

Vad jag tycker om boken:
Det är som sagt bok nummer 2 i serien, jag hade ju bara denna boken först och kom på tidigare i år, när jag bestämt mig för att ge boken ett andra försök (första gången var för flera år sedan och hängde inte alls med, vilket jag kan förstå varför nu ^^) och jag upptäckte då att det stod på baksidan, andra boken i serien av Melissa Marr. Men som tur var hittade jag ettan på rea i bokhandeln! Första boken var okej, inte så mycket spänning men jag tyckte ändå att boken var läsvärd. Den här boken, för det första så är det inte samma huvudkaraktär vilket gjorde mig lite förvirrad i början, men annars var den här boken också bra. Jag börjar se ett tema med triangeldrama både i första och andra boken, undrar om nästa bok följer samma tema? Det som jag dock saknar lite är det där med att spänningen byggs på allt eftersom, men det var lite mer spänning i den här med ett problem som skulle lösas och jag gillade handlingen i denna boken mer, vilket gör att den här boken ändå får ett halvt poäng mer än den förra boken som fick en trea i betyg.

Betyg: 3,5/5
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Andra böcker i serien:













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar