torsdag 13 juni 2013

Recension: Hugo Cabret


Titel: En fantastisk upptäckt av Hugo Cabret
Författare: Brian Selznick
Förlag: B|Wahlströms
Rec-ex/vinst/present: Nej
Sidor: 530
Serie: Nej
Utläst: 31/5-13






Bokens första mening: Den historia jag nu tänker berätta för dig utspelar sig året 1931 under takåsarna i Paris

Handling:
Föräldralös, klockskötare och tjuv!
En kryptisk teckning, en älskad anteckningsbok, en stulen nyckel och ett dolt budskap är några av ingredienserna i denna bok som berättas både med ord och bilder och är inspirerad av den franska filmpionjären Georges Méliès liv.

Vad jag tycker om boken:
Enda sedan jag såg denna filmen (i december förra året) så har jag velat läsa boken. Och efter att jag såg hur snygg denna var(!) så kunde jag bara längta efter att få ha den i bokhyllan och det blev nog snarare pågrund av utseendet som jag köpte den. Innehållsmässigt, själva handlingen var okej, inte den bästa men jag älskade att det var blandat med bilder i den. Både omslaget och insidan av boken är väldigt snygga! Om jag skulle ge betyg på bara själva handlingen så skulle den få en trea i betyg, men på grund av att den är så himla snygg så får den en halvpoäng mer. Jag har även sett en annan bok av Brian Selznick, Underverk: en roman i ord och bilder, som går i samma tema som Hugo Cabret och den är också hur snygg som helst!



Betyg: 3,5
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Andra böcker av författaren:













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar