tisdag 23 april 2013

Recension: Beautiful Darkness


Titel: Beautiful Darkness
Författare: Kami Garcia & Margaret Stohl
Förlag: Little, Brown and Company
Rec-ex/vinst/present: Nej
Sidor: 503 
Serie: #2 i Caster Chronicles
Utläst: 1/4-13






Bokens första mening: I used to think our town, buried in the South Carolina backwoods, stuck in the muddy bottom of the Santee River valley, was the middle of nowhere

Handling:
Ethan Wate used to think of his small Southern town as a place where nothing changed. Then he met mysterious newcomer Lena Duchannes, who revealed a secret world that had been hidden in plain sight all along. Together, Ethan and Lena can face anything, but after suffering a tragic loss, Lena starts to pull away. Haunted by strange visions, Ethan finds himself caught up in the dangerous network of underground passageways endlessly crisscrossing the South, where nothing is as it seems.
  Now that Ethan´s eyes have been opened to the darker side of Gatlin, there's no going back.

Quote: "In Light there is Dark, and in Dark there is Light"

Vad jag tycker:
Denna boken var faktiskt bättre än den första boken. Jag tycker att förra boken var väldigt lång och slutet var utdraget och verkade aldrig ta slut. Denna boken är inte lika lång. Det tog en stund innan jag kom in i boken men när jag väl gjorde det så var den bra. Den var inte alls seg någonstans utan handlingen flöt på ganska bra. Dock hände det inte lika mycket i denna boken som förra boken vilket gör att den inte får högsta poäng. Slutet var väldigt bra (och roligt) så jag längtar verkligen till att läsa den tredje delen!

Betyg: 4/5

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Andra böcker i serien:




























Andra böcker av Kami Garcia:




Andra böcker av Margaret Stohl:



1 kommentar:

  1. Tyckte nästan inte att andra boken var värd att läsa när jag hade läst klart första boken, men om den andra boken är bättre än den första så måste jag ju! Ska vänta tills den kommer på Svenska bara! :)
    Har varit jätte nyfiken på Margaret Stohl's Icons sen jag såg boktrailern! Längtar tills den kommer! :D

    SvaraRadera