torsdag 21 mars 2013

Recension: My soul to take



Titel: My soul to take
Författare: Rachel Vincent
Förlag: Mira ink
Rec-ex/vinst/present: Nej
Sidor: 345
Serie: #1 i Soul Screamers
Utläst: 12/3-13






Bokens första mening: "Come on!" Emma whispered from my right, her words floating from her mouth in a thin white cloud

Handling:
Something is wrong with Kaylee Cavanaugh... She can sense when someone near her is about to die. And when that happens, a force beyond her control compels her to scream bloody murder. Literally. Kaylee just wants to enjoy having caught the attention of the hottest boy in school. But a normal date is hard to come by when Nash seems to know more about the dark forces behind Kaylee´s power than she does.
  And when classmates start dropping dead for no apparent reason and only Kaylee knows who´ll be next, she realises that finding a boyfriend is the least of her worries.

Vad jag tycker:
Det var inte så mycket action i denna boken som jag trodde. Visst hände det en del saker men jag tycker ändå att det kunde varit mer action. Jag hade det lite segt i början att komma in i boken och det höll i sig lite genom hela boken. Handlingen verkade mer gå ut på att ta reda på varför hon skriker när hon känner av de som ska dö, vilket inte var dåligt men hela den processen dröjde ganska länge. Men nu när man fått svaret efter denna boken så hoppas jag att det kommer mer action i de andra böckerna och jag kommer såklart fortsätta läsa resten i serien, måste fortfarande ge dem en chans också!
Karaktärerna i boken var okej, tyckte om Kaylee men inte hennes "syster" (a.k.a kusin) så mycket ^^ och Nash var ju bara gullig!

Betyg: 3/5

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Andra böcker i serien:


























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar