Recension: Genom dina Ögon

Förlag: Damm förlag
Sidor: 606
Serie: #1
Utläst: 2/3-13

Bokens första mening: Helarens namn var Korsar Djupa Vatten

Jorden har ockuperats av en ras som tar över och kontrollerar människornas sinnen. Men Melanie Stryder vägrar att ge upp!
  Vandraren, en av de invaderande  Själarna som har tilldelats den nyligen tillfångatagna Melanies kropp, har hela tiden varit medveten om hur plågsamt det skulle bli att ta över en människa: de överväldigande känslorna och de allt för tydliga minnena. Men det finns en svårighet som Vandraren inte har väntat sig - den tidigare ägaren av kroppen vägrar släppa taget.
  Melanie fyller Vandrarens sinne med bilder av Jared, mannen hon älskar och som hittills har lyckats hålla sig gömd. Det är omöjligt för Vandraren att skilja på sina och Melanies känslor och snart åtrår hon en man hon aldrig mött. Hotet från de andra Själarna gör Vandraren och Melanie till ovilliga allierade och tillsammans ger de sig av på en farlig färd för att finna mannen de båda älskar.

Det här är verkligen en tjock bok, som sagt strax över 600 sidor. Men trots att det är en tegelsten så blev inte handlingen sämre för det. Jag älskar att det hela tiden händer något i handlingen och visst, i början var det lite segt att komma in men så snart jag gjort det så kunde jag knappt lägga ifrån mig den! Det lustiga är att jag också brukar älska tegelstenar, jag drar mig för att läsa dem men när jag väl läser dem så kan jag inte sluta. Nog för att man lär känna karaktärerna så mycket mer än i en bok på hälften så mycket sidor. Men ja, jag ÄLSKADE den här boken och så fort jag läst klart den så tänkte jag "fan, kunde jag inte väntat lite till?!" För nu måste jag som sagt vänta länge på filmen och jag längtar verkligen tills filmen kommer ut på bio!! Kommer nog vara bland de första som ser den, hoppas bara att den är lika bra som boken, men om jag ska förlita mig på trailern så blir filmen nog minst lika bra.

Update: Såg precis att den är i en serie på tre. Bara jag som inte visste det eller ^^